Ana Sayfa Facebook Instagram Youtube

Bel ağrıları ne zaman son bulur?

Bel ağrılarının günlük hayat üzerine olumsuz etkisi fazladır. Vücudun hareket kabiliyetini kısıtlaması da büyük bir sorundur.  Ayakta dururken ya da otururken ağrı hissedebilirsiniz. Ağrıların sıklığına göre rahat pozisyon belirleyerek işinize vakit ayırmaya çalışırsınız. Hissettiğiniz ağrının artması ve evde uyguladığınız basit yöntemlerin sizi rahatlatmaması üzerine hastaneye gitme karar verirsiniz. Düşündüğünüz ya da çevreden size söylendiği gibi her bel ağrısı bel fıtığı değildir. Bel ağrıları içerisinde çok az bir kısmı bel fıtığından kaynaklanan ağrılardır.

Bel ağrılarının çok farklı sebepleri vardır. Biz bunlardan fiziksel sebepler üzerine duracağız. Mekanik bel ağrıları olarak adlandıracağımız bel problemi bel ağrılarının temelini oluşturur. Bel ağrıları içerisinde en çok görüleni mekanik bel ağrılarıdır. Bu çoğu zaman bizden kaynaklanan sebeplerle oluşur. Tedavisinin yapılmaması ilerde bel fıtığı, kireçlenme, kanal daralması gibi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bunun haricinde bel ağrısı bel fıtığı kaynaklı olabilir. Bel fıtığının oluşması içinde çok geniş bir yelpazede sebepler ele alınabilir.  Bunlardan bel düzleşmesi ve sonrasında mekanik ilişkinin bozulması en önemlilerindendir. Bel kemikleri arasındaki eklemlerin bir şekilde zarar görmesi ve kemikler arasında sürtünme ilişkisi de kireçlenme diye bilinen sorunu oluşturur. Bu da bel bölgesinde yayılmacı olmayan ağrıya sebep olur. Kanal daralmaları da bel ağrılarına sebep olan sorunlardandır.

Çok çeşitli sebeplerden meydana gelen bel ağrıları ne zaman son bulur? Bu bel ağrısı çeken ya da etrafında bel ağrısı çeken birini gören herkesin kafasındaki en önemli soru işaretidir. Bel ağrısının ne zaman geçeceğinin cevabı sebebinde gizlidir. Tanısı tam olarak konulan bir bel probleminde sebebine göre tahminde bulunulabilir. Ancak en çok görülen mekanik bel ağrılarının sebebi olan sistem sorununu düzeltmek kurtulmak için mümkündür. Temel soru bu problemin ne kadar zamandır yaşandığı ve ne kadar ilerlediğidir.  Kas-iskelet sisteminde iyi bir değerlendirme ve bireye özel egzersiz reçetesi ile mekanik problemin düzeltilmesi amaçlanır. Bununla birlikte diğer tüm problemlerde profesyonel bir destek almak şarttır. Günü birlik uygulamalar ve ileriye dönük koruma planları ile sorunların üstesinden gelinebilir.

Sağlıklı bir bel için, bel problemleri ilerlemeden kurtulmak için kas-iskelet sisteminin düzgünlüğüne dikkat edilmelidir. Ağrıların son bulması için hastaneye başvurudan sonra fizik tedavi ihmal edilememelidir. Fizik tedavide basmakalıp verilen egzersizlerden ziyade size özel oluşturulan egzersizler olması gerekir. Her bireyin vücut mekaniği farklıdır. Bu yüzden sizdeki probleme göre bir plan çizilmelidir.

Sağlıklı, mutlu ve ağrısız günler dileğimle…

Fzt. Abdullah GÜDENDEDE

Yorumlar :